ז'אבליאק ופארק דורמיטור - 14/8/2024

יום 1

עד הרגע האחרון לא בטוחים שהטיסה תצא, מתקפה איראנית לבנונית או סתם טרלול מבית היוצר של IL 2024

הנחיתה בשדה התעופה הקטן של טיווט (Tivat) היא כמו חזרה בזמן, טרמינל קטן וחםםם...אוספים את הרכב ומתחילים בנסיעה שמטפסת מעל מפרץ קוטור (Kotor) הנוף מרהיבבבב.

ממשיכים לנקודת עצירה בדנילובגרד (Danilovgrad), רק אחרי האוכל במסעדה מוזרה שכולללללם מעשנים בה מבינים על מה ההתפעלות הגשר על הזטה מרהיב, פארק הפסלים שלידו חביב ומשם ממשיכים למנזר אוסטרוג (Ostrog) החצוב בסלע. נקודה מרכזית לנוצרים שמגיעים בהמוניהם. פסיפסים וציורי קיר יפים מאוד, מנסים להמיר את דתו של עופרי (רגע לפני הברמצווה) אבל לא מצליחים.

משם ממשיכים בנסיעה לעבר ז'אבליק (Zablijak) ללצימר לא מרווח במיוחד אבל מאובזר לעילא ומשקיף על ז'בליאק ועל פארק דורמיטור.

יום 2

נוסעים לאגם השחור (Crno jezero), כמובן שלא מסתפקים רק בו ובוחרים מסלול שמקיף אותו ועוד 2 אגמים. הראשון מתגלה כשלולית בוצית, אי אפשר להיכנס, עופרי מאוכזב מרה. השני צלול ויפה, עוצרים למרגלותיו לארוחת צהריים קלה ונימנום. ממשיכים לאגם השחור שנגלה אלינו במלוא תפארתו, צבע מושלם (כחול עמוק, לא שחור..), נוף הרים, מעט אנשים, מי  צריך יותר. מוצאים פינה בצל, ניצלים מעדר פרות, מחליפים בגדים ויאללה למים. שלמות , מצלמים את הבנות ומתפננים. עוצרים לגלידה במסעדה וחזרה לחניה הפעם מגיעים מוקדם למסעדת אורו ומוצאים שולחן פנוי, זה רק נחמד ולא יותר.

יום 3

למחרת נוסעים על הדרך הנופית P14 עד לאגם פיבה. הדרך יפהפייה צרה ומפותלת כמובטח בכל סיפורי הדרך. עוצרים ב pass להצטלם ובעוד כמה נקודות שמראות את הטבע בשיאו. מגיעים לאגם פיבה (Piva) האגם המלאכותי הגבוה בעולם, אוכלים צהריים בנקודת התצפית יפה וממשיכים לאומגה אשר חוצה את הנהר פעמים. מפחידדדדד, אבל לא נותנים לזה לעצור אותנו, חוויה מדהימה ומומלצת מאוד!

משם ממשיכים לשחיה באגם פיבה, האגם נמוך מאוד וקר אבל כיפי, כשמתחיל גשם מחליפים בגדים וחוזרים לערב אחרון בזבליאק, אוכלים במסעדה משפחתית קטנה, המגישה מזון מקומי ברוחב לב ומאוד טעים!

יום 4

יוצאים בשעת בוקר מאוחרת לעבר נהר הטארה (Tara), הזמנו בשעה 1300 ראפטינג עם יהודיתא. ליד הסוכנות מסעדה נחמדה מאוד, מספיקים בדיוק לאכול צהריים ולשחק טאקו, חתול, עז גבינה פיצה ויעלה מלמדת אותנו משחק בשם ג'וחא, היא מרמה מלא. בסירת הרפטינג זוג איטלקים משימתיים, היא עכברת עיר מרומא הוא מהכפר, שניהם תחרותיים וחותרים מעולה. לא שצריך להתאמץ, הנהר נמוך ואנחנו משייטים בעצלתיים (יעלה מעודדת צ'ילקס צ'ילקס). עוצרים בכמה נקודות לאורך המסלול, לשחות, לקפוץ למים ולתצפת על נקודת מפגש נהרות בה יוצאים מים מהסלע. לאורך המסלול מלווה אותנו גשר הטארה, אין מה לומר יודעים לבנות כאן גשרים! חוזרים למסעדה לפנקייק וקפה וממשיכים לקולאשין (Kolasin) לוילה מפנקת במיוחד. בוילה פוגש אותנו באקו המארח, הוילה מאובזרת לעילא, ברגע שבאקו יוצא כולנו כבר בג'קוזי, חוגגים עם די ג׳יי יעלה ועוד סשן עם די ג'י עיינה אל תוך הלילה.

רשומות סמוכות

מפת אזור הטיול עם הרשומות עליה

להורדת קובץ ה KMZ של המפה (לפתיחה ב GOOGLE EARTH)