קולאשין ופלאב - 18/8/2024

יום 5

שמורת ביוגרדסקה גורה (Biogradska gora National Park) נמצאת כחצי שעה נסיעה מקולשין (Kolasin). בשמורה ישנו אגם מרהיב עם שביל היקפי, כמובן שאפשר להקיף את האגם מהחניה, אך לא ולא אנחנו מטפסים בשביל יפה ולא קשה כ-4 ק"מ לקטון לניסטה (Katun Lanista). נקודת תצפית מרהיבה על כל העמק, למעלה בקתה קטנה בה מסעדה וכמה חדרי אירוח. שואלים מה יש לאכול, ביתה של בעלת המקום מסבירה, מרק, סלט, גבינה ולחם, הכל מתוצרת מקומית שגדלה ממש שם בקטון. בירה להורים ומיץ לילדים, מזמן לא נתקלנו בפשטות צנועה כזו. משם אנו יורדים חזרה, עוצרים לקינוח במסעדה אשר סמוכה לחניה ולא מוותרים, מקיפים את האגם (כ 3 ק"מ קלים) עד שיורד עלינו גשם שאמור להמשך יומיים.

עופרי ויוחאי מפתחים נוסחאות לניקוד מורכבות מסלול וחוזרים להתפנן בספא בוילה.

יום 6

לא צריך לפנות את הוילה, יורד גשם ואנחנו קמים מאוחר, אוכלים ארוחת בוקר כולל שאריות של הפיצה העצומה משלשום. נוסעים לאגם פלאב (Plav) וכיוון שגשום מוותרים על רכבל בדרך שאמור להוביל לפסגה עם נוף מדהים.

מגיעים לצימר פשוט (6 מיטות בחדר לכולנו) ונוסעים למסעדה הכי טובה בסביבה מסתבר שהיא ליד מעיין עלי פשה (Ali Pasha springs). המארחת מכריזה שהאוכל נגמר אבל בכל זאת מוציאים לנו מרק קרם גזר נהדר ובהמשך שהיא משתכנעת שאנחנו בסדר – מסתבר שנשאר מאפה תפוחי אדמה, סלט עלים טרי וקרפצ'יו. אנחנו מתרגלים משחק שח נטע ויעלה מפסידות ליוחאי, עופרי מפרשן ומלווה מהצד את כל השלבים.

יום 7

נוסעים שוב לכפר מצטלמים באגם, הוא נראה הרבה יותר יפה בשמש. עוצרים במסגד העתיק (היישובים סביב פלאב הם מוסלמים ברובם לאור הקרבה לגבול עם אלבניה). משם אנחנו נוסעים לפודגוריצה, עיר הבירה של מונגרו. כדי להכיר את העיר הזמנו באותו הבוקר עםFree tour  בהדרכת VLADISLAV. חונים ופוגשים ליד הארד רוק קפה (כמו בכל פרי טור שמכבד את עצמו) את ולדיסלב המדריך. הוא מספר על השבטים של מונטנגרו,על שלטון העותמאני, המלך ניקולא הראשון והיחיד, ועל הקרבות העזים לשחרור מהשלטון העותמאני, ההפצצות הקשות במלחמת העולם השניה והערך השמור לנשים במדינה על שהחזיקו הכל בזמן שהגברים עסוקים במלחמה. הכלכלה הנאבקת, השכר הממוצע וכמה קשה לאנשים צעירים במדינה, התרבות, השירה והערכים וגעגוע לטיטו וימי הזוהר של יוגוסלביה. משם אנחנו ממשיכים לבודווה (Budva) למלון בו נסיים את הטיול, ישר עולים על בגדי ים והופ לבריכה.

רשומות סמוכות

מפת אזור הטיול עם הרשומות עליה

להורדת קובץ ה KMZ של המפה (לפתיחה ב GOOGLE EARTH)